R Rgwbygg #1 Medlem · 3 inlägg 5 jan 08:37 Rgwbygg Medlem 3 inlägg 5 jan 08:37 #1 Håller på att riva ut ett kök i en lägenhet vi precis köp och hittar en konstig mojäng på vattenröret till kökskranen. Kan det vara någon form av övertrycksventil? Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder #kökskran
Håller på att riva ut ett kök i en lägenhet vi precis köp och hittar en konstig mojäng på vattenröret till kökskranen. Kan det vara någon form av övertrycksventil?
13th Marine #2 Kan själv! · Trelleborg · 19 616 inlägg 5 jan 08:41 13th Marine Kan själv! Trelleborg 19 616 inlägg 5 jan 08:41 #2 Jag gissar på en avtappning. Den beiga kopplingen är en John Guest-koppling, används ofta i ölbryggning.
Jag gissar på en avtappning. Den beiga kopplingen är en John Guest-koppling, används ofta i ölbryggning.
maah #3 Hobbysnickare · Uppsala · 3 158 inlägg 5 jan 08:41 maah Hobbysnickare Uppsala 3 158 inlägg 5 jan 08:41 #3 Den undre metalldelen kallas sadelventil och används ibland för anslutning till kylskåp (tror jag)