De här sitter lite överallt på varmvattenrör och värmerör. Vad är det, och vad ska man göra med dom?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tillbyggare
· Onsala
· 2 023 inlägg
Det är en avstängnings/injusteringsventil med plugg för att kunna tömma slingan utan att resten påverkas? Satt även i vårt hus men utan pluggen.
Här är en variant utan plugg.
https://www.vvsobygg.se/thermopanel...MIopnTlaK24gIVjMqyCh31fgSmEAQYAyABEgKCl_D_BwE
Här är en variant utan plugg.
https://www.vvsobygg.se/thermopanel...MIopnTlaK24gIVjMqyCh31fgSmEAQYAyABEgKCl_D_BwE
Det är injusteringsventiler för att strypa in slingorna mot varandra, annars kommer allt vatten att går runt i den kortaste slingan och de andra blir kalla. Sista bilden är en avtappningsventil.
Coolt, tack! Man lär sig något nytt varje dag.
Klicka här för att svara