Tycker det ser ut som gammal isolering som hänger ner. Vad är det egentligen vi ser på bilden, en trossbotten?
Hussvamp säger dom ju att manupptäcker genom att det ser ut som om någon strött kanel på golvsocklarna.
Hussvamp säger dom ju att manupptäcker genom att det ser ut som om någon strött kanel på golvsocklarna.
Delfinens hussvamps sporer överallt. Det växer om det finns förutsättningar till det. Visst ser det ut som någon typ av svamp. Jag gissar att det kan vara ganska stora skador när det ser ut så där.
Hej !delfinens hussvamp ????????????? vad menar NID Daniel 109 skrev:
ser ju att det är isolering, TS har du tagit i "svampen "
dvs rört den ??
//Goerana
Hej! Jag är dålig på termerna. Detta är ju under ladan i torpargrunden. jag har inte upptäckt något kanel-liknande, och inte heller någon speciell lukt eller liknande, bara att det ser ut sådär under huset.M mlkjhr skrev:
Uppenbarligen kontrollerade jag inte vad telefonens felskrivningsfunktion ändrade till. Vad jag skulle skriva var att det finns hussvampssporer överallt. Så hussvamp kommer att dyka upp där förhållandena är de rätta. Det finns ingen anledning till överdriven oro för att smitta andra hus. Men visst är det vettigt att försöka hålla ner spridningen ändå.
Så otäckt att se den där jäveln under huset.D Daniel 109 skrev:Uppenbarligen kontrollerade jag inte vad telefonens felskrivningsfunktion ändrade till. Vad jag skulle skriva var att det finns hussvampssporer överallt. Så hussvamp kommer att dyka upp där förhållandena är de rätta. Det finns ingen anledning till överdriven oro för att smitta andra hus. Men visst är det vettigt att försöka hålla ner spridningen ändå.
Jag skulle inte heller må bra av en sådan syn. Det bästa är nog att öppna upp och få en tydligare bild av hur stor skadan är.
Medlem
· Västernorrland
· 12 010 inlägg
Vad det än är så är ju förutsättningarna det värsta tänkbara för tillväxt. Jag ser inget speciellt anmärkningsvärt så men resten då? Massor med pinnar och bråte och vatten och sånt som inte hör hemma i en grund överhuvudtaget. Nu verkar det ju ganska "öppet" så men det ena ger ju oftast det andra om omständigheterna vill så.
Ja, jag får i det här fallet skylla på de tidigare ägarna, vi har inte haft stället så länge och inte riktigt kommit till att rensa under ladan. Men om det ökar risken för hussvamp så ska vi prioritera det under säsongen.S Stefan1972 skrev:Vad det än är så är ju förutsättningarna det värsta tänkbara för tillväxt. Jag ser inget speciellt anmärkningsvärt så men resten då? Massor med pinnar och bråte och vatten och sånt som inte hör hemma i en grund överhuvudtaget. Nu verkar det ju ganska "öppet" så men det ena ger ju oftast det andra om omständigheterna vill så.
Känn efter vad det är först och främst. Skulle kunna vara isolering men även någon form av svamp. Det behöver ju heller inte vara så kllad äkta hussvamp. Det skulle annars kunna vara en död räv. Ser ut lite som rävpäls tycker jagMorsansgrabb skrev:
Klicka här för att svara