Ärvde av en släkting häromåret. Någon som vet vad det är för någonting?
LUF33HR 008 säger typskylten, men hittar inget på nätet.

• En grå metallmaskin med en typskylt från Atlas Copco, där det står "LUF33HR 008" och "800 rpm".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grå elektrisk industriverktyg med handtag, märkt "Atlas Copco", ligger på betonggolv bredvid plastpåse med tillbehör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
God kväll,

Jag gissar på att det är en dragare för att skruva skruvar som används på löpande bandet inom bilindustrin.

M MickePettersson skrev:
God kväll,

Jag gissar på att det är en dragare för att skruva skruvar som används på löpande bandet inom bilindustrin.
Det var min första tanke också, men hur hamnar den hemma hos en rörmokare?

Gissningsvis på samma vis som en del äldre rörmokarverktyg och segelmakarverktyg och en maskin för lindning av elmotorer har hamnat hos mig.

Rickard.
Jag vill minnas att skruvdragare jag sett för "löpande bandet" hade fasta moment för att idiotsäkra just det moment den var tänkt för men det kanske inte alltid var så och jag ser inte heller om denna är sån eller inte.

Är det bara en vanlig skruvdragare så är väl en tänkbar förklaring att han haft nå jobb i ex-miljö eller något annat där elverktyg inte tillåts eller så har han fått den av en mekaniker som bytt luftverktygen mot el eller något annat dom många andra tänkbara alternativen.

Redigerat:
Rickard. Rickard. skrev:
Jag vill minnas att skruvdragare jag sett för "löpande bandet" hade fasta moment för att idiotsäkra just det moment den var tänkt för men det kanske inte alltid var så och jag ser inte heller om denna är sån eller inte.

Är väl bara en vanlig skruvdragare så är väl en tänkbar förklaring att han haft nå jobb i ex-miljö eller något annat där elverktyg inte tillåts eller så har han fått den av en mekaniker som bytt luftverktygen mot el eller något annat dom många andra tänkbara alternativen.
Ja precis, det där känns igen från när jag jobbade på Scania. Mer eller mindre en maskin per skruvtyp som hängde från taket, och så ett team som jobbade heltid med att kalibrera om dem.

Jaja, då lär det inte vara någonting med något större andrahandsvärde jag kastar bort då.

C
J JDA skrev:
Jaja, då lär det inte vara någonting med något större andrahandsvärde jag kastar bort då.
Mja, funkar den, vilket är sannolikt, är den nog värd ett par hundralappar.

J JDA skrev:
Säga att man ska kasta bort ett verktyg på detta forum är ohyggligt mycket värre än att svära i kyrkan!

• Haha
  • Gilla
Johan Gunverth och 4 till
  • Laddar…
Kasta inte bort den. Någon någonstans behöver den!

• Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Inte för att va tråkig men det där är nog den sista jag hade tagit fram för skruva en skruv med.

H heimlaga skrev:
Kasta inte bort den. Någon någonstans behöver den!
Kom och hämta!

Alfredo Alfredo skrev:
Säga att man ska kasta bort ett verktyg på detta forum är ohyggligt mycket värre än att svära i kyrkan!
Men inte så illa som att bli kallad Putinkramare för man gillar rödbetor😁.
Men jag håller med. Verktygsblasfemiker skall rullas i tjära och fjäder.

Jehova Jehova Jehova!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.