Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är detta för växt vi har i trädgården? Delvis röda stjälkar. Har för mig blommorna var gula innan de vissnade men är inte säker. Är höga ca 120-140 cm. Är det ogräs?
Produkter som diskuteras: "Ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
Den är verkligen värd att behållas. Nu är den överblommad och trist och du kan klippa ner den helt på hösten om du tycker den är ful men jag brukar klippa den tidig vår. Den startar om igen och blommar i juli. Den gör sig bäst lite längre bak/in i trädgården eftersom den blommar ut så tidigt. Du kan flytta den och/eller dela den (ca 1 kvm/planta) men då tar det ett par år innan den blir praktfull igen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden