Jag tänkte isolera snedtak i kattvinden så jag har börjat med att riva bort all gammal flis isolering för att kunna se vad som gömmer sig därunder och då dök den här manicken upp, vad är det för något? hustaket är precis ovanför den där "tunnan", Huset är byggt 1961.
D Morand skrev:
Expansionskärl kanske?
Gammalt expansionskärl?D Morand skrev:
Har du ett i källaren så används det säkerligen inte. Knacka på det och lyssna om det låter tomt. De tenderar att läcka ibland, så i dag byter man i allmänhet till ett slutet om man byter panna, eller om det öppna läcker. Men det vanliga är att man inte lägger jobb på att ta bort det.
Har du haft en gammal oljepanna så är det sannolikt till den och har ingenting med tex elementen att göra. Har du ett rör som sticker ut på taket också?D Morand skrev:
Jag har liksom du ett kärl i källaren och har alldeles precis tagit bort kärlet uppe på vinden.
Jo, det är radiatorvattnets expansion den ska ta hand om. Så den har definitivt med elementen att göra.
Det blir inte kondens där. Men det är normalt att de läcker någon gång.
Det stämmer nog. Ett gammalt expansionskärl som inte används längre brukar lämnas så.
Det var dom rören och nu är kärlet borta
Före
Efter
Tack för hjälpen alla som svarat
Före
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in