Hej! Jag har en pump som pumpar i kaliumpermanganat i vårt vatten som skall neutralisera (?) järnet i vattnet. Nyligen sprack slangen samt att den läckt lite här o var det senaste så jag behöver byta ut kopplingarna men hittar ej vart jag kan göra det. Någon som kan hjälpa?

• Använd, sliten metallbit med gängor inuti, förmodligen en mutter eller koppling, på strukturerad yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En smutsig hand håller gamla, använda tätningar ovanför en diskho med rinnande vatten.
    Skapa konto
  • Hand visar upp två smutsiga, kalkiga duschmunstycken framför en handfat.
    Skapa konto
  • Hand håller smutsiga batteripoler framför diskho. Nedsmutsning syns på händer och underlag.
    Skapa konto
  • Rostig, metallisk, röranslutning, gängad, korroderad, detalj, närbild, industriella komponenter, vatteninstallation, underhållsbehov.
    Skapa konto
  • Ett element med en blå sladd ansluten till en termostatventil, mot en röd vägg.
    Skapa konto
O
Ser ut som kopplingar för pneumatik. Om du söker på det bör du hitta något som passar.

Hmm... kaliumpermanganat bör man nog hantera med täta engångshanskar - den brunsten (det svarta/bruna) som fällts ut i överhuden på dina händer lär sitta kvar tills hudlagret till slut har nötts bort ;-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.