Hej!
Kan någon hjälpa mig med att artbestämma min häck på min tomt där vi precis flyttat in?
Den verkar vara nyklippt...någon som vet om den växer snabbt och hur jag bör sköta/klippa den i framtiden?
Tack så hemskt mycket på förhand för hjälpen!
Kan någon hjälpa mig med att artbestämma min häck på min tomt där vi precis flyttat in?
Den verkar vara nyklippt...någon som vet om den växer snabbt och hur jag bör sköta/klippa den i framtiden?
Tack så hemskt mycket på förhand för hjälpen!
Svårt att se så här innan löven kommit, men "stubbarna" påminner väldigt mycket om min aroniahäck när den var klippt. Fast det kanske alla häckar gör som klippta...
Det jag tycker ser så bekant ut är alla grenarna som sticker ut och växer åt alla möjliga håll och påväxten på de gamla grova grenarna, som har samma färg på barken som min aronia.
Aroniablad har formen som du visar upp intill din tia, men i alla fall mina blad är mycket större, som en handflata när buskarna trivs. Fast det finns finns nog många sorters aronia.
Bara en gissning som sagt, du lär få svårt att veta säkert innan bladen kommer
Det jag tycker ser så bekant ut är alla grenarna som sticker ut och växer åt alla möjliga håll och påväxten på de gamla grova grenarna, som har samma färg på barken som min aronia.
Aroniablad har formen som du visar upp intill din tia, men i alla fall mina blad är mycket större, som en handflata när buskarna trivs. Fast det finns finns nog många sorters aronia.
Bara en gissning som sagt, du lär få svårt att veta säkert innan bladen kommer
Tycker dom har klippt den för hög om du skall ha en tät och fin häck nerifrån...
Så klipp och lämna kanske bara 10 cm från marken om DU vill ha den tät ända ner
Är det en en Aronia kan det vara svart Aronia...ang bladens storlek..
Så klipp och lämna kanske bara 10 cm från marken om DU vill ha den tät ända ner
Är det en en Aronia kan det vara svart Aronia...ang bladens storlek..
Klicka här för att svara