Jo, är det 1-2 personers hushåll så räcker det förmodligen med varannan år på en 3-kammarbrunn (dock brukar det inte vara frivillig styrt utan kommunen bestämt minimum tömningsintervall ofta på 1 gång per år för permanentboende).
Sådana här brunnar skall normalt räcka för 5 permanentboende personers belastning (minsta storlek i kommunens avloppstillstånd - sedan räknas det upp i steg om 5 personer vid större anläggningar) med tömning 1 gång per år.
Att tömma 2 gånger per år vid 3-kammarbrunn om det bara är 1-2 boende i hushållet får nog anses lite lyxigt.