När jag köpte en rikt o planhyvel från ett dödsbo så prutade säljaren ner priset bara jag tog allt skrot
Så jag kom hem med en Inca Major med långhålsborr och ett fräsbord med en ELU Mof96 och en skottkärra...+ hyveln förstås. :P

Jag har fått ordning på grejerna nu, mest rengöring, de var väldigt välanvända.
Men jag kan inte lista ut vad detta är...
Jag tror detta hör till bordet som är ett ELU kombibord där man kan sätta på en handcirkelsåg så det blir en bordssåg eller en kap o gersåg . Hör det till en cirkelsåg? Eller fräs? Jag hittar nämligen inte denna del i beskrivningen till bordet. Någon som vet vad det är? Storlek ca 14*33cm.

Jag vill inte kasta bort den om det senare visar sig vara nåt som är kul att ha.
För att ha verktyg är kul. :)

"Jag har ingen aning om vad jag gör, men roligt är det"

• IMG_2163.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2164.jpg
    Skapa konto
  • IMG_2162.jpg
    Skapa konto
Kan det vara en slipram till en bandslipmaskin kanske?

Mattias har nog rätt om slipram hittade denna hos dewalt som är snarlik men den som ts bild visar så den kanske har hört till en ELU

• DW4070_1.jpg
    Skapa konto
Tack, då slipper jag fundera på det.
Vad använder man en sån till? För att inte slipa för djupt eller?

eller för att få en planare yta

Japp det är till en ELU bandslipmaskin, försök hitta en beg bandslip till också!
Har haft min i +15år nu, det är mycket bra kvalitet på ELU;s maskiner.

Kul, mer verktyg att spana efter. Vad är det som gör det lika roligt att köpa verktyg som att använda dom...

Slumpen har slagit till. Fick just ett erbjudande att köpa en Elu bandputs...
Vad ska man betala för en sådan? Skicket lär vara helt okej. Vad kostar en bra bandputs som är 15 år?

Mell skrev:
Slumpen har slagit till. Fick just ett erbjudande att köpa en Elu bandputs...
Vad ska man betala för en sådan? Skicket lär vara helt okej. Vad kostar en bra bandputs som är 15 år?
5-600 kr

Jo, jag gissade därikring själv. Blev en ELU bandputs och ELU handcirkelsåg fick jag med på köpet. Gedigna maskiner, tror inte jag släpar upp sågen på taket...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.