Hej!
Hos min mamma som bor i en radhuslägenhet låter varmvattenberedaren väldigt mkt när den är igång.
Den värmer inte enbart varmvatten till kranen utan även till elementen. Den är nyligen nyligen bytt då den gamla var gammal och lät även den.
Någon har varit här och kollat men inte hittat vad det kan bero på.
Så finns det någon expert här som vet var ljudet kommer ifrån och hur man kan fixa det? Det är oerhört svårt att lokalisera ljudet men det kommer någonstans ifrån nära varmvattenberedaren.
Som ni ser i videon tystnar det så snart man stänger av den. Men det låter hela tiden så fort den är igång.
Hos min mamma som bor i en radhuslägenhet låter varmvattenberedaren väldigt mkt när den är igång.
Den värmer inte enbart varmvatten till kranen utan även till elementen. Den är nyligen nyligen bytt då den gamla var gammal och lät även den.
Någon har varit här och kollat men inte hittat vad det kan bero på.
Så finns det någon expert här som vet var ljudet kommer ifrån och hur man kan fixa det? Det är oerhört svårt att lokalisera ljudet men det kommer någonstans ifrån nära varmvattenberedaren.
Som ni ser i videon tystnar det så snart man stänger av den. Men det låter hela tiden så fort den är igång.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 844 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 844 inlägg
Kan ju finnas luftfickor vid beredaren (om den servar elementen också) beroende på hur rören är dragna som gör att pumpen suger luft och skapar ljudet. Det måste kanske luftas direkt där och skulle i så fall gjorts vid installationen.
Klicka här för att svara