image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad är det som syns på min nymålade vägg? Jag har rollat med 23cm mäster silver perlon med bruten Beckers vattenbaserad väggfärg. Jag använde ny insats till tråget och ny roller som jag tvättat med varmvatten och yes. Sista väggen ser ut som f*n, blir värre och värre allt eftersom jag har målat. Första ser även den lite kass ut. Totalt 30kvm vägg. Gör jag något fel?

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag grundmålade med den röda och då luddade det inte. Men med mäster silver så luddade. (Bauhaus hade slut på den röda, alt. bytt förpackning)

C
På bilden ser det mer ut som "skräp" än ludd, men det kanske bara är en synvilla?

Man kan se små trådar på vissa. Ska slipa bort allt och måla om, ska även stänga av ventilationen i huset så att det inte yr upp en massa, men jag tror mer på rollern... Tråkigt att behöva göra om.

Rollern! Dåligt ex kanske, hänt mig med på ett bygge, som du säger är det bara att slipa och måla om!

Och vem står för timtaxan för slipning och ommålning? Hatar att göra om när felet inte är mitt! ;)

Exakt! Den eviga frågan, ring Mäster!

Öppnade en liten roller av Mäster Silver perlon. Tvättade länge med yes. Kunde se i färgen direkt hur även den luddade. Vilket skit!!!

Bytte rollermärke - nu ser det bättre ut.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.