Medlem
· västernorrland
· 103 inlägg
Vet inte riktigt var jag skulle lägga tråden men..
Har i några veckor hört som att det knäpper bakom taklisten i sovrummet, listen är av frigolit och är limmad.
När väl ljudet dyker upp så håller det på ett tag, sen nästa dag kan ljudet ha flyttat sig till en annan del av rummet, det kan va tyst i flera timmar mellan gångerna det låter. Men det låter alltid som det kommer från taklisten.
Har jag något typ av djur som bor där bakom?
Bifogar film
Har i några veckor hört som att det knäpper bakom taklisten i sovrummet, listen är av frigolit och är limmad.
När väl ljudet dyker upp så håller det på ett tag, sen nästa dag kan ljudet ha flyttat sig till en annan del av rummet, det kan va tyst i flera timmar mellan gångerna det låter. Men det låter alltid som det kommer från taklisten.
Bifogar film
Jag hade en tvestjärt bakom frigolit listen som lät tills jag fick bort den en kväll när den visa sig i under en glipaK Krukmakaren skrev:Vet inte riktigt var jag skulle lägga tråden men..
Bifogar film
Andra insekter som kan knapra på huset är Husbock och Blåhjon, kan försvinna av sig själv. Pågår knaprandet en längre tid så är det Anticimex som gäller.
Klicka här för att svara