Tja

Satte i höstas in en ny ytterdörr på huset. Låset jag monterade var ett 2 år gammalt ASSA 2002 hus som jag själv hade satt in i den tidigare dörren.

Nu till det konstiga.

Jag har vid flera tillfällen under vinterhalvåret nu haft antingen frost eller kondens på själva låscylindern på indsidan av dörren.

Nog för att cylindern på den här typen av lås har direktkontakt med den delen som är utomhus, men såhär ska det väl inte vara?!?

Jag har aldrig sett fenomenet tidigare, varken på någon gammal dörr eller någon nyproducerad.

Vad tror ni det är som är fel?

Kan detta vara skadligt för låshuset? Det är väl rostfritt, men det känns inte kul med så "mycket" vätska på låscylindern.

Tack på förhand!

/Johan
 
  • ATT00018.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag vet inte vad som är galet men du är inte ensam om det. Här finns en tråd och här är ytterligare en
 
Då var jag inte ensam i alla fall... Puhhh... :)

Tror ni det finns risk för rost?

/Johan
 
bäst att undvika ASSA lås..bara problem med dem
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.