Vi bytte ytterdörren i höstas till en mer välisolerad och hoppades på så sätt få upp värmen lite i tamburen. Det visar sig dock att när temperaturen går under 15 minus så får också den nya dörren is på insidan, närmare bestämt på låskistan.

Går det att göra nåt åt den saken?
 
  • Dørvred.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tamburen i sig verkar vara dåligt isolerad eller så har du ingen värme på i tamburen.
 
För själva låset finns det inte mycket att göra. Metall är metall och det leder kyla bra.
 
Verktygsgurun: Du har rätt på båda punkterna!

Det känns som att bara låscylindern, kråkorna och våra ytterkläder blir glada om jag slår på elementet i tamburen, så jag gissar att jag bara får leva med saken.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.