Har köpt lite olika stuff på blocket för att bygga ihop mig en solfångare o kunna växla av den värmen till min varmvattenberedare eller min vattenburna radiatorslinga. fick tag i denna växlare som har 2 st Östbergsfläktar på ena sidan. Har försökt hitta tillverkarinfo men hittar ingen specifikation på apparaten, har inga effekter eller något annat. Den är ca 80x35x35 cm. Fläktarna sitter på en sidoplåt som går att demontera.Hur skulle ni ha använt den och är det någon som känner igen modellen så det
går att grotta vidare i specifikationer?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Det är ju en fläktluftvärmare/kylare av något slag dvs för att värma/kyla luft som fläktarna blåser genom batterierna.Alltså inget lämpligt för dig som vill växla vätska mot vätska som jag förstår dig.Fabrikör Stava skrev:
Har köpt lite olika stuff på blocket för att bygga ihop mig en solfångare o kunna växla av den värmen till min varmvattenberedare eller min vattenburna radiatorslinga. fick tag i denna växlare som har 2 st Östbergsfläktar på ena sidan. Har försökt hitta tillverkarinfo men hittar ingen specifikation på apparaten, har inga effekter eller något annat. Den är ca 80x35x35 cm. Fläktarna sitter på en sidoplåt som går att demontera.Hur skulle ni ha använt den och är det någon som känner igen modellen så det
[bild][bild]
Jag tänker mig antingen bygga en solfångare med kollektorslang som jag kan växla av på något sätt med en plattvärmeväxlare eller så gör jag en luftsolfångare. Ytterst kanske jag kan ta kopparrören o ha som slinga i solfångaren?GK100 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden