Vad är detta som jag har utanför min ytterdörr?

Det är en kabel (röd pil) som går från den dosan/boxen in till lägenheten men sen försvinner den i en kopplingsdosa eller in bakom en kopplingsdosa sen hittar jag inte den mer.

• En hand håller bort en eluttagsplatta, blottlägger trassliga kablar och anslutningar i en väggöppning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett öppet eluttag med exponerade ledningar och en telekommunikationspatchpanel, intill en brun dörrkarm.
    Skapa konto
  • Bild på skadad fönsterbräda med sprickor och flagnande färg. Hand pekar på skadan.
    Skapa konto
  • Öppet eluttag, exponerade kablar, väggmonterat, ofärdigt elarbete, risk för elektrisk fara.
    Skapa konto
  • Elcentral med öppet lock och exponerade elsladdar vid en vägg, installationsarbete verkar pågå.
    Skapa konto
  • Två vita eldosor ovanför dörrkarm, nätkabel hänger ner, gammal vägg, behov av underhåll.
    Skapa konto
jag ryckte lite i den och det visade sig att den var avklippt bakon kopplingsdosorna.

Men vad kan det va för kabel? Jag vågar ju inte göra någon med den då den är kopplad i dosan utanför

Kablar och kopplingsplint för telefoni eller porttelefon.

• Gilla
Panor82 och 1 till
  • Laddar…
Inne på samma spår, gammal porttelefon med öppningsknapp till port säkert.

Tusen tack! Nej, varken telefoni eller porttelefon finns ju längre så den är nog helt obrukbar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.