När vi tog bort gipsskivor från en vägg i källaren kom detta tunna kopparrör fram. Röret är ca 8 mm i ytterdiameter. Huset är byggt 1929, men tillbyggt flera gånger.

Vad kan det vara?

• Tunt kopparrör synligt på en murad källarvägg efter att gipsskivor tagits bort. Rörets ytterdiameter är cirka 8 mm. Huset från 1929.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tunnt kopparrör, ca 8 mm i ytterdiameter, synligt i källarvägg efter borttagning av gipsskivor. Huset byggt 1929 med flera tillbyggnader.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bränslerör till oljepanna?

optimizer optimizer skrev:
Bränslerör till oljepanna?
Det låter ju onekligen inte omöjligt. Bränsleröret på en bil har väl ungefär den dimensionen. Och jag tror det kan ha stått en oljepanna en gång tiden i rummet bredvid, där den nedre delen av röret alltså kunde ha anslutit. Men jag undrar varför den går diagonalt ner mot marken så där?

T theoettheo skrev:
Det låter ju onekligen inte omöjligt. Bränsleröret på en bil har väl ungefär den dimensionen. Och jag tror det kan ha stått en oljepanna en gång tiden i rummet bredvid, där den nedre delen av röret alltså kunde ha anslutit. Men jag undrar varför den går diagonalt ner mot marken så där?
Vår panna hade sådana rör från en tak vid garaget.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.