Har betongpannor men saknar reservpannor... Behöver hjälp med att identifiera märket, någon som vet?

• Betongpanna med oidentifierat märke, tvåkupig design, urblekt med tecken på slitage, monterad på tak med trä- och metallkanter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Örebropannan?

Om du skriver ut var i landet taket och du befinner sig och visar bild även på uppsidan ökar nog chansen att du kan få hjälp att få tag i reservpannor.

• Gilla
peterhansen220
  • Laddar…
P peterhansen220 skrev:
Har betongpannor men saknar reservpannor... Behöver hjälp med att identifiera märket, någon som vet?
Visa framsidan med, kan vara olika nyanser på samma fabrikat.

J jonaserik skrev:
Har varit uppe förr här, läs kan vara något matnyttigt kanske.
[länk]
Tack!😀

F fribygg skrev:
Örebropannan?

Om du skriver ut var i landet taket och du befinner sig och visar bild även på uppsidan ökar nog chansen att du kan få hjälp att få tag i reservpannor.
Taket och jag befinner mig i Landfjärden söder om Stockholm. Man ser lite av framsidan i bakgrunden men skickar med ett annat kort jag tog när jag var uppe.

• Ett tak med mörkgrå takpannor och en säkerhetsstege med mossa och alger i Landfjärden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Lite grå och slät yta, tänkte mer på en som har pannor, men vet inte om dom är lika.

Jag hittade att loggan på pannan tillhör Franssons Takpanneindustri, även kallat Franssons Cementvarufabrik. Därav ett F. Den kanske låg i Örebro då? Pannorna kan finnas på hus från 1950-1970-talet.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.