God kväll!

Jag har en radiator i källaren som vägrar bli varm och jag funderar på om det kan hänga ihop med de här lite märkliga kopplingarna jag har på ett ställe?

Målade rörkopplingar i en källare med utstickande cylindrar, märkta med "PN25", som ansluter till en radiator som inte blir varm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rören som går uppåt är varma och rören som går nedåt (till en annan radiator) är varma. Rören som går ut mot sidan är kalla (ett av dem är varmt en liten bit), och det är dessa rör som går till en trilskande radiatorn. Det ser nästan ut som att det ska gå att vrida på dom utstickande "cylindrarna". Allt är dock inmålat så inget rör sig just nu. Jag kan inte utläsa några beteckningar utöver "PN25".

Nån som vet vad det är för något?

Bästa svaret

Det där är kopplingar för att kunna gå på rör utan att tömma systemet, man spänner på kopplingen på röret och slår till för att ta hål när installationen är klar. Troligen inte dessa som är problemet.

Redigerat:
Fotografen Fotografen skrev:
Det där är kopplingar för att kunna gå på rör utan att tömma systemet, man spänner på kopplingen på röret och slår till för att ta hål när installationen är klar. Troligen inte dessa som är problemet.
Intressant, tack! Låter som en lite märklig grej att ha i en villa. Tömma systemet är ju ingen större grej tänker jag...

Det är väl som du säger inte detta som gör att mitt element är kallt då. Jag får nysta vidare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.