Jag har en häck mellan min och grannens tomt som behöver ses över och jag skulle därför vilja veta vad det är för sorts häck. Grannen har klippt ned den ganska ordentligt på sin sida vilket gjort att det mesta lövverket är på min sida, det är min häck men att grannen gjort så är en annan fråga, jag ska prata med honom.
Men alltså, är det någon på det här kloka forumet som kan identifiera häcken?
Men alltså, är det någon på det här kloka forumet som kan identifiera häcken?
Bästa svaret
Lägger min röst på Häckkaragan. (Den har dessutom angripits av mjöldagg, den vita beläggningen på bladen. Supervanligt på häckkaragan.)
Jag var också inne på det ett tag men kan inte minnas att jag sett några gula blommor i häcken. Det kan i och för sig vara så att jag bara missat dem eller så kanske den behöver bättre förhållanden för att blomma?Dalbotös skrev:
Jo så kan det nog vara, jag skulle gissa att den står i princip på tomtgränsen. Jag tror dock att vi behöver en dialog kring hur häcken ska tas om hand, nu när han tagit bort i princip alla grenar med blad på sin sida innebär det att hela häcken börjat hänga åt mitt håll. (kan tillägga att grannen för ett par år sedan föreslagit att vi skulle ersätta häcken med ett staket, men jag föredrar att inte ha så mycket insyn)yonna skrev:
Klicka här för att svara