hej!

Är det någon som vet vad det är för material man använt som underlagstak??? . Tror icke det ligger duk om det hjälper… ser grått ut på bild men någon form av hård träskiva om man tittar utomhus vart färg icke återfinnes.

Byggt ursprungligen -60, tillbyggnad -70 talet, samma material oavsett ursprungsbyggnad som tillbyggnad.

• Vindutrymme med grått underlagstak, träbjälkar och spån. Isolering och bråte syns på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Det gråa som syns på bild ser ut som eternit, men om du säger att det ser ut som trä på utsidan så verkar det inte så... om det inte ligger någon luftspalt av eternit och sen en annan träskiva på utsidan.

T Testarn skrev:
Det gråa som syns på bild ser ut som eternit, men om du säger att det ser ut som trä på utsidan så verkar det inte så... om det inte ligger någon luftspalt av eternit och sen en annan träskiva på utsidan.
Tack för svar Testarn! Det som bekymrar mig är att samma skiva ser ju ut såhär, vart jag lossat en bräda.

• Skiva med skada och bräda borttagen, med himmel i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
D Davspa skrev:
Tack för svar Testarn! Det som bekymrar mig är att samma skiva ser ju ut såhär, vart jag lossat en bräda.
Det som syns på den här bilden ser ut som oljehärdad board (masonit)...
Är det samma skiva som går ut dit?

T Testarn skrev:
Det som syns på den här bilden ser ut som oljehärdad board (masonit)...
Är det samma skiva som går ut dit?
Samma skiva! Bygger man med oljehärdad masonit idag med? Inge duk på ovan/taksidan.

T
Då vet jag inte. Kanske fanns någon specialprodukt på 60-70-talet som jag aldrig sett.

Numera har man andra material och metoder än för femtio år sedan. 😁

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.