Vad är det för material på dessa kökslådor o till hörande skåpluckor? Går det måla om eller är det för dåligt skick? Tips önskas och hur!!!

• Träbyrå med fem lådor, silverhandtag, slitage, i ett hem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Killgissning är björkplywood/björkfaner. Har inte faneren släppt borde du kunna måla dem.

Träfaner av något slag.

Trä
Slipa
Spackla skador
Slipa
Måla

B Bröstmjölk skrev:
Trä
Slipa
Spackla skador
Slipa
Måla
Om det är fanér, vilket även jag tror, så är de där råden rätt riskabla (även om de är rätt i sak). Det är väldigt lätt att slipa genom ett lager fanér. Speciellt i kanterna om man inte är van att använda slipmaskin.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Om det är fanér, vilket även jag tror, så är de där råden rätt riskabla (även om de är rätt i sak). Det är väldigt lätt att slipa genom ett lager fanér. Speciellt i kanterna om man inte är van att använda slipmaskin.
Antog att det skulle målas med heltäckande färg och inte renoveras.

B Bröstmjölk skrev:
Antog att det skulle målas med heltäckande färg och inte renoveras.
Jag med. Slipar man igenom faneret blir det svårt att få det jämnt. Om man inte slipar bort det helt, vilket kanske var vad du menade.

Hep Hep skrev:
Jag med. Slipar man igenom faneret blir det svårt att få det jämnt. Om man inte slipar bort det helt, vilket kanske var vad du menade.
Matta ner ytan tänkte jag. Ser ut att vara ett lager klarlack på luckorna så slipar man genom lacken så har man slipat mycket mer än man behöver.

• Gilla
Limpgumman72
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.