Hej!

Köpte hus förra året, Myresjö, byggt -64. Vad är det för "lucka" vid hydroforen? Renslucka för avloppet?

Hydrofor med röda och blå rör samt en väggmonterad lucka i ett hus från 1964.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mvh
Peter
 
Det kan mycket väl vara en renslucka.
 
Ser lite lustigt ut med golvbeläggningen , verkar vara någon ny beläggning på golvet som nästan täcker luckan, säkerligen är det nog en rensbrunn för avlopp, har du provat att lossa tvingen, efter att skruven lossats ska den nedre delen vridas och gå fri från klackar som håller emot. Kan bli till att knacka bort en den av golvmaterialet för att vrida, Se till att det är rent där spricka/anvisning syns, annars får du inte upp locket.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.