Fläckarna känns och beter sig som resten, med ett undantag. När jag lägger på olja framträder de lite mer. "Som guld" enligt min yngsta son, som tyckte det var fint.
Bara inuti plankan. Inget på ytan, fast det jag kallar ytan var ju också långt inne i trädet när det var en stock. Skumt.