13 148 läst ·
94 svar
13k läst
94 svar
Vad är det för fel med hantverkare?!
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ber om ursäkt om ni uppfattade det som nedvärderande, tycker bara att det är bättre med en mix.mr_bygg skrev:Och sen att amatörer hjälper amatörer är väl fullständigt lysande med tanke på all kunskap och erfarenheter som finns hos alla hempulare. De flesta trådar jag stöter på så är det just amatörer som hjälper amatörer och råden är väl sällan helt uppåt väggarna. Sen är det självklart guld värt att det finns en hel del yrkesmän här.
Klart att det är bra att man försöker hjälpa varandra, men kan också tröttna på trådar där en TS skriver en fråga och innan någon som kan har svarat så finns det två sidor med vilda gissningar...
Onödigt med påhopp om stavning. Om han som jag tex skriver på mobilen så blir det lätt fel. Och det viktiga är väl budskapet. Annars kan vi ju ta en lektion i sär skrivning.kirk69 skrev:Om du anser att it arbetare är akademiker måste jag små le lite, doktorer, jurister, revisorer m.m. är akademiker. De flesta och bästa som jobbar inom it som jag känner är mer eller mindre självlärda. Du ska inte ställa dig på en stol du inte hör hemma....
Jag tycker att det är bra med ett forum där både proffs och amatörer finns, detta för att hjälpa varandra. Tror att de flesta håller med.
Vet precis hur hantvekarbranschen fungerar, men det verkar inte du veta.
Till slut: LÄR DIG STAVA...
Skickat från min mobil
Inte förräns man har öppnat kranen =)Blindnit skrev:
Thomas Lundquist
Bannad
· Stockholm
· 745 inlägg
Thomas Lundquist
Bannad
- Stockholm
- 745 inlägg
Typ här:cederbusch skrev:
Intruder alert! Har haft hantverkare hemma nu några dagar. Känns som att bli våldtagen. Jag trodde inte jag skulle ha så svårt för att släppa in folk i huset men så är det.
Faktiskt hellre det än att det inte blir några svar eller en diskussion, men jag förstår till viss del vad du syftar på. Tack vare att det finns så många medlemmar här på BH så brukar det inte ta länge innan "rätt" svar kommer fram och många gånger så är diskussionen som följer kring eventuella felaktiga svar intressanta eftersom det reder ut varför det ska vara på ett visst sätt och jag upplever att de flesta som gett ett "felaktigt" råd inte tar illa upp om det kommer en tillrättavisning.kirk69 skrev:
Och samtidigt så händer det ofta att amatörer kan komma med riktigt bra råd och tips genom egen erfarenhet, så att införa någon typ av rekommendation att hålla käft om man inte är expert eller har full koll på läget tror jag inte på och det skulle dessutom få väldigt tråkiga följder med mindre inlägg och färre diskussioner.
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 321 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 321 inlägg
Lär dig läsa är mitt råd till dig! Den här meningen "Fel av mig. Det var IT-nånting men slutsatsen är den samma" skrev jag i mitt förra inlägg. Min dotte som är sex år klarar av att både läsa och föstå dn. Skulle gissa att man således inte behöver vaa akademiker så då ha du något annat poblm md läsföståelsn.kirk69 skrev:Om du anser att it arbetare är akademiker måste jag små le lite, doktorer, jurister, revisorer m.m. är akademiker. De flesta och bästa som jobbar inom it som jag känner är mer eller mindre självlärda. Du ska inte ställa dig på en stol du inte hör hemma....
Jag tycker att det är bra med ett forum där både proffs och amatörer finns, detta för att hjälpa varandra. Tror att de flesta håller med.
Vet precis hur hantvekarbranschen fungerar, men det verkar inte du veta.
Till slut: LÄR DIG STAVA...
Sen var det dt hä med talessätt, tillåt mig att småle; "Du ska inte ställa dig på en stol du inte hör hemma...."
Jag stavar pecis som jag vill. Om du undra vafö behöv du baa läsa min signatur.
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 321 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 321 inlägg
Nj jag skivrr faktiskt inte fån mobilen. Jag sitter vid en laptop som ha problm md tangntbordet. Bokstävna R och E + någa till funka baa spoadiskt och ibland självepetear daton tangentnedtyckningar så att bokstäve dubbltcknas av misstag.cederbusch skrev:
Jag ta faktiskt inte åt mig tt dugg. Jag skive pefekt svenska och stava väldigt sällan fel, ha inga poblm med säskivning, intpunktion eller meningsbyggnad.
ätta ibland då jag oka annas skulle all text jag skiv se ut som i detta inlägg så klaga på ni. Ska väl byta dato nån dag - bli nog n Mac denna gång.
Ja thomas, när vi ändå är där och tassar nu ...
Ja, jag har läst din signatur som haft det budskapet rätt länge nu, och undrat lite över varför du inte lägger ut 55 spänn på ett nytt tangentbord? :x :x :x
PM'a din adress, så skickar jag dig ett!
edit: Du hann in med ett inlägg mellan.
OK laptop ...
Men man kan väl alltid sätta externt t-bord på sådana?
Ja, jag har läst din signatur som haft det budskapet rätt länge nu, och undrat lite över varför du inte lägger ut 55 spänn på ett nytt tangentbord? :x :x :x
PM'a din adress, så skickar jag dig ett!
edit: Du hann in med ett inlägg mellan.
OK laptop ...
Men man kan väl alltid sätta externt t-bord på sådana?
Kul att du försöker skämta bort det.Thomas59 skrev:Lär dig läsa är mitt råd till dig! Den här meningen "Fel av mig. Det var IT-nånting men slutsatsen är den samma" skrev jag i mitt förra inlägg. Min dotte som är sex år klarar av att både läsa och föstå dn. Skulle gissa att man således inte behöver vaa akademiker så då ha du något annat poblm md läsföståelsn.
Sen var det dt hä med talessätt, tillåt mig att småle; "Du ska inte ställa dig på en stol du inte hör hemma...."
Jag stavar pecis som jag vill. Om du undra vafö behöv du baa läsa min signatur.
Jag skulle i stället vilja att du förklarar för mig hur det fungerar mellan hantverkare och kunder? Eftersom jag har fel när jag påstår att man inte behöver anlita en klåpare som inte vet vad han gör.
Du verkar ju expert och jag kan behöva lite fredagsunderhållning.
Be sexåringen förklara om du inte förstod, hon verkar ju smart.
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 321 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 321 inlägg
Innan du gäve ne dig i stavningstäsket bode du ta och läsa dina gna inlägg om vi nu ska böja nagelfaa skiv och uttycksfömågan. Du har en bedövlig meningsbyggnad, verka inte ha koll på intepunktionen och skiv allmänt på en gansa låg språklig nivå. Dt ä inte en subjektiv åsikt utan det ä tt faktum. DU bode nog gå en skivkus.kirk69 skrev:Skriver också från min mobil. Funkar rätt bra, a är a här också. Men om man utger sig för att vara akademiker borde man väl inte ha så många fel på enkla ord??
Kanske onödigt, men hans idiotiska sista meningar om att jag inte vet hur hantverkarbranschen fungerar med stora bokstäver lockade väl fram att vara lika dum jag också..
Baa så du vet innan du, hu va det nu, ställe dig på någon stol.....!
Så nu bode väl den fågan vaa slutdiskuterad
Jag är ledsen, men jag är bara en hantverkare. Inte en stor akademiker som du.Thomas59 skrev:Innan du gäve ne dig i stavningstäsket bode du ta och läsa dina gna inlägg om vi nu ska böja nagelfaa skiv och uttycksfömågan. Du har en bedövlig meningsbyggnad, verka inte ha koll på intepunktionen och skiv allmänt på en gansa låg språklig nivå. Dt ä inte en subjektiv åsikt utan det ä tt faktum. DU bode nog gå en skivkus.
Baa så du vet innan du, hu va det nu, ställe dig på någon stol.....!
Så nu bode väl den fågan vaa slutdiskuterad
Du har fortfarande inte svarat på det väsentliga???
Måste hålla med dig i en sak i alla fall, du har blivit en bitter gubbe...