Hej!

Jag vill installera ett lamputtag för en takdosa i mitt hus byggt 1983. Vet ni vilken sorts lamputtag jag ska köpa (om det ändå går att köpa till det här, eller måste jag byta ut takdosan?)? Jag har provat ett lamputtag med krok/skruv i mitten (att skruva fast till ett mittstolpe ) men det passade inte.

Se bilderna.

Tack!

Med vänlig hälsning,

Richard

• Öppen eldosa i tak med synliga ledningar och monteringsfäste, redo för en ljusinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utomhusarmatur för infälld montering som behöver fixas, halvt öppnad med kablar synliga.
    Skapa konto
  • Utsatt elektrisk dosa med hängande kablar ur ett hål i taket.
    Skapa konto
  • Öppen eldosa i vägg med synliga kablar och kabelskor, och en osäker takspotlightinstallation.
    Skapa konto
Ett helt vanligt "modernt" lamputtag där någon satt en "bygel" för att få ett fästhål för en armatur, Plocka bort bygeln och sätt ett lamputtag av ny modell som fästs med 2 st M4 skruvar

• Gilla
RICHARD_P
  • Laddar…
RICHARD_P RICHARD_P skrev:
Hej!

Jag vill installera ett lamputtag för en takdosa i mitt hus byggt 1983. Vet ni vilken sorts lamputtag jag ska köpa (om det ändå går att köpa till det här, eller måste jag byta ut takdosan?)? Jag har provat ett lamputtag med krok/skruv i mitten (att skruva fast till ett mittstolpe ) men det passade inte.

Se bilderna.

Tack!

Med vänlig hälsning,

Richard
Jag hade mätt mellan skruvarna, gissar runt 65 mm och köpt ett lamputtag med två skruv och krok i mitten. Ser ut som det saknas jord så du då köper utan jord. xvnFrzJQlw4NbSAZj1FL1kVbpcR26fDjaKS3ekVT6O1dyHFzjELIESye8pJk8DDN2kuCi3hi5FNAx_Rns5A=l80-w275-h194-nu

• Gilla
RICHARD_P
  • Laddar…
Oj, var det så lätt… Tack alla! Ni har löst det för mig. Jag visste inte att den där bygel var en del av lamputtaget som fanns tidigare.
Jag har köpt rätt nu och det sitter perfekt. Tusen tack.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.