Hej! För 2 månadersen så insåg jag att huset va tyst när jag skulle sova.

Mycket riktigt så sto fläktarna stilla, frånluftfläkten byttes för 4 årsen och tilluft byttes i början på September.

Bytte kondensator men de hjälpte inte, hade väldigt stora förhoppningar att det va "bara" de.

Fläktarna snurra väldigt sakta sen stanna dom. Ringde elektriker men de ha tagit över en månad innan han kom. Ingen annan ville komma och kolla för gammal ventilation ha ingen hållit på med? Ha hunnit byta trafon som sitt i köksfläkten men till ingen nytta.

Lådan sitter väldigt dumt till men när han be mig slå på "forcera" så morra de en stund sen hör man hur nått klicka till och fläktarna snurra sakta och efter 3-5 minuter slå dom ifrån.

Han begrip inte vad som kan va fel men han tro den "extrema termostaten" kan va boven men inte säker.

Försökt hitta vars man kan köpa en sån men hitta ingen.

Frun i huset sa att den dagen detta hände att allt förmodligen stanna, blev de strömavbrott minst 7 gånger under samma timme.

Är som strandsatt då ingen vill hjälpa en, men kan de va termostaten? Ska jag köpa en ny kondensator?

• Bild av en termostat med märkningen "KOCH Stuttgart," omgiven av ledningar, monterad i ett trångt utrymme i ett ventilationssystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A Airoh skrev:
Hej! För 2 månadersen så insåg jag att huset va tyst när jag skulle sova.

Mycket riktigt så sto fläktarna stilla, frånluftfläkten byttes för 4 årsen och tilluft byttes i början på September.

Bytte kondensator men de hjälpte inte, hade väldigt stora förhoppningar att det va "bara" de.

Fläktarna snurra väldigt sakta sen stanna dom. Ringde elektriker men de ha tagit över en månad innan han kom. Ingen annan ville komma och kolla för gammal ventilation ha ingen hållit på med? Ha hunnit byta trafon som sitt i köksfläkten men till ingen nytta.

Lådan sitter väldigt dumt till men när han be mig slå på "forcera" så morra de en stund sen hör man hur nått klicka till och fläktarna snurra sakta och efter 3-5 minuter slå dom ifrån.

Han begrip inte vad som kan va fel men han tro den "extrema termostaten" kan va boven men inte säker.

Försökt hitta vars man kan köpa en sån men hitta ingen.

Frun i huset sa att den dagen detta hände att allt förmodligen stanna, blev de strömavbrott minst 7 gånger under samma timme.

Är som strandsatt då ingen vill hjälpa en, men kan de va termostaten? Ska jag köpa en ny kondensator?
Tyristor mena jag, inte Trafon. :)

Har tryckt på knappen bakom lådan men jag vet inte om den gör nån skillnad som det är nu.

Som du ser så är lådan väldigt dumt till. :( Kommer inte åt kablarna bakom utan att måsta göra ett hål i väggen.

• Elektriska komponenter i en trång låda, svåråtkomliga kablar bakom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.