Har byggt ut å nu är det dags att isolera golvet, Så nu till min fråga har 170mm reglar i bjälklaget... ska jag ta 170mm isolering? eller ska jag använda tex 95mm+70mm me förskjutna skarvar? förlorar ju 5 mm men det spelar kanske inte någon roll?

Om ni har någon annan bra ide så dela gärna med er.

Tacksam för svar

Mvh Mattias

Är reglarna också 170 så blir ju skarvarna mellan isoleringen och dessa är ganska lätt att få bra. Var noga så blir det nog bäst med 170-isolering tror jag!

Du kan få kallras på de där reglarna. Efter som reglarna inte isolerar lika bra som isoleringen. bla därför brukar man regla om lott. så bryter man kallraset.

Men om det är värt 5mm.. Vet jag inte, men jag skulle tro det iallfall.

"Du kan få kallras på de där reglarna. Efter som reglarna inte isolerar lika bra som isoleringen. bla därför brukar man regla om lott. så bryter man kallraset.

Men om det är värt 5mm.. Vet jag inte, men jag skulle tro det iallfall."

Hur menar du att jag skulle ha gjort istället? förstår inte hur du menar? typ som man gör med väggar? 145:er stående å sen liggande 45x70??

Per-Erik tänkte nog på en väggkonstruktion och inte på ett golvbjälklag :)

Kan man bygga på med en 45'a tvärs över så är det ju dock bra, då slipper man den värsta köldbryggan!

Själv så slog jag på gammal 120 panel under reglarna och la i board som trossbotten. Bygger mer än de 5 mm så då är problemet löst. ;-)

Tack för alla svar känns som om jag har fått lite mer kött på benen... ge gärna mer förslag på ev lösningar...

Mvh Mattias

injonil skrev:
Per-Erik tänkte nog på en väggkonstruktion och inte på ett golvbjälklag :)
Japps jag tänkte att det var en väggkonstruktion. :o
snart ger man upp, man kan inte läsa längre.. :(

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.