Hej,
Har absolut noll kunskap inom ämnet, men har läst mig till att det inte ska finnas något nedanför den blå ringen. Är den här golvbrunnen i för dåligt skick? Badrummet är från 2002.

Vi har ett äldre badrum också som vi tänkt renovera först, men kanske måste prioritera om ifall denna är för kass.

Tacksam för hjälp.

• Golvbrunn i badrum från 2002 med vatten och smuts, omgiven av kakel och metallram, och en blå tätning som verkar trasig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golvbrunn med synlig blå ring och små mängder vatten med smuts och hår, i ett badrum från 2002 med klinkergolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Det brukar vara manschetten som sticker fram där.
Har badrummet klarat av 24 år på det sättet utan att det har blivit någon vattenskada så kan det ju gå några år till. Det är viktigt att hålla koll på att det aldrig blir stopp i avloppsröret, utan att när det rinner ner vatten i golvbrunnen ska det genast fortsätta vidare. Stiger vattnet upp till den framstickande manschetten så kan vattnet fortsätta in bakom manschetten och sånt riskerar leda till en vattenskada.

Gjordes det ingen besiktning av huset innan köpet?

Ser ut som nån kladdat kakelfix där. Jag skulle inte brytt mig om det.

BirgitS
useless useless skrev:
Ser ut som nån kladdat kakelfix där. Jag skulle inte brytt mig om det.
Beror det inte på om kakelfixen där hindrar klämringen att bli ordentligt nedtryckt?

BirgitS BirgitS skrev:
Beror det inte på om kakelfixen där hindrar klämringen att bli ordentligt nedtryckt?
Ringen trycker man dit innan man kaklar, så det ser jag ingen risk med.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.