AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du hittar inga vinluncher i älvsjö 😂
Långbro?

K Kane skrev:
Långbro?
är den fortfarande bra minns att det var bra dom första åren

B b8q skrev:
Synd att man inte har pengarna!

[länk]
Det där båthuset har man tittat på många gånger! Syns tydligt från riksväg 66. Roligt att se bilder på hela fastigheten!

Vacker tegelvilla från 30-talet med röd klätterväxt på fasaden och omgiven av träd; behöver renoveras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
30-tals villa med sjöutsikt täckt av grönskande klätterväxter och omgiven av träd.
Skapa konto
Balkongutsikt över sjö med träd och ett hus i bakgrunden, del av vacker 30-tals villa som behöver renoveras.
Skapa konto

otroligt vackert hus som behöver renoveras

https://wallinco.se/essingehogvag30_vacker_30-tals_villa_sjoutsikt

• Gilla
  • Älska
FunkishJonny och 4 till
  • Laddar…
Har det styckat av halva tomten innan försäljning?
Karta som visar en tomt markerad med en röd linje, omgiven av andra fastigheter och vägar i ett bostadsområde.
Skapa konto

• Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
A ajn82 skrev:
Har det styckat av halva tomten innan försäljning?
[bild]
Sidotomten såldes i våras för 10m.
Om de som säljer nu köpte hela paketet för 14m 2024 kommer de göra sig en bra hacka.
Lagfartsdokument för Stenkullavägen 38, pris 10 milj kr, 2025-06-27, med en prisförändring på -9,1%, Kungsholmen, Stockholm.
Skapa konto
Fastighetsinformation för Essinge Högväg 30, pris 14 637 000 kr, storlek 182 m², inga mäklaruppgifter, datum 2024-08-07.
Skapa konto

• Wow
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Jag tycker det är så tragiskt med alla äldre tomter som styckas sönder till frimärken, har själv en större tomt som grannar föreslagit att vi kan stycka av, skulle aldrig falla mig in, letade länge efter något sådant innan vi flyttade hit.

Mycket snack om att man inte ska få lov att förvanska gamla byggnader, men tomten och miljön runt omkring är också en del av arkitekturen. Är flera fina gamla hus jag valt bort genom åren för att tomten blivit sönderdelad :(

• Gilla
  • Älska
a.o.f och 8 till
  • Laddar…
Unikt namn
Det är en mycket tråkig utveckling, samtidigt kan man ju förstå att det händer om man kan dubbla sina pengar på knappt ett år genom att göra så.

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Hur stora är tomterna då?

Huddingebo Huddingebo skrev:
Hur stora är tomterna då?
Enligt annonsen ovan så är tomten bara 488 kvm.

• Wow
Huddingebo
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Det är en mycket tråkig utveckling, samtidigt kan man ju förstå att det händer om man kan dubbla sina pengar på knappt ett år genom att göra så.
Samtidigt som andra inte får måla om sitt hus, för det skulle förstöra områdets karaktär 🤣 😭 Samhället har en tendens att sila mygg och svälja kameler...

• Gilla
  • Ledsen
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Maria T
De som köper Essinge Högväg 30 lär ju aldrig kunna förvissa sig om att deras Mälarutsikt alltid kommer vara sådär storslagen om de inte också köper den (ännu) obebyggda Stenkullavägen 38.

• Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Jag tycker det är så tragiskt med alla äldre tomter som styckas sönder till frimärken, har själv en större tomt som grannar föreslagit att vi kan stycka av, skulle aldrig falla mig in, letade länge efter något sådant innan vi flyttade hit.

Mycket snack om att man inte ska få lov att förvanska gamla byggnader, men tomten och miljön runt omkring är också en del av arkitekturen. Är flera fina gamla hus jag valt bort genom åren för att tomten blivit sönderdelad :(
så stora är ju inte tomterna på ön normalt och många som köper idag vill inte ha stora tomter

M maria01 skrev:
[bild][bild][bild]

otroligt vackert hus som behöver renoveras

[länk]
Fint hus, gillar stilen och läget verkar vara fantastiskt. Men lite knepig planlösning ändå, med 4 små våningar och spiraltrappa.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.