Trycket på expansionskärlet (slutet system alltså) står på 0.5 bar. Vad ska det va normalt sett tro?

Tempen på vattnet är ca 35 grader i nuläget men jag eldar i vattenmantlad kamin och på vintern drar ja dagligen upp det till 80grader.

betyder 0.5 bar att det är 0.5 bar högre än atmosfärstrycket eller är det det absoluta trycket som visas på mätaren?
 
Över atmosfärstryck visas. 0,5 bar innebär 5 m vattenpelare det betyder att ett element som är under denna nivå fortfarande har övertryck. Trycket vid kall anläggning bör var 0,2 bar över höjden på vattenpelaren mellan högsta punkten på elementet längst upp och nivån där tryckmätare är.

Har du en lös tryckmätare visar den alltid 0 bar oavsett var barometern står på.
 
Redigerat:
  • Gilla
Arne999
  • Laddar…
Ok men då är det som det ska då antar ja...
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.