En Volvo V90 årsmodell 2020, r-design, 11.000 mil på mätaren för 320.000 kr. Säkert lite prutmån. Bra eller dåligt köp?

RoTe
Finns massa skrivet om V90 i tidningen Vi bilägare.

P pbh.e skrev:
En Volvo V90 årsmodell 2020, r-design, 11.000 mil på mätaren för 320.000 kr. Säkert lite prutmån. Bra eller dåligt köp?
Funderar du över priset eller om V90 är en bra bil?

Det framgår inget gällande motor eller utrustning så om priset är bra eller dåligt blir lite svårt att svara på.

BigR
Dåligt köp. Bensin,2WD och +10K mil borde ligga under 280K för att kunna vara i närheten av bra köp.

BigR BigR skrev:
Dåligt köp. Bensin,2WD och +10K mil borde ligga under 280K för att kunna vara i närheten av bra köp.
Var läser du bensin och 2wd?

BigR
FredrikR FredrikR skrev:
Var läser du bensin och 2wd?
Jag läste inte, jag skrev. Få se vad TS tänker.

• Gilla
  • Haha
7ender och 1 till
  • Laddar…
Attitudeswe
Du får en Skoda Enyaq för samma peng. Lätt val...

Elbil rullar 2500mil/år för 6000kr i energikostnad om du laddar hemma i se3.

Nät:
Energiförbrukning och kostnadsgraf för 2024 med månatliga kolumner, total energi 6203,90 kWh, kostnad 5220,83 SEK.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Elhandel:
Graf som visar elpriser 2024, med 48,9 öre/kWh för "Ditt hem", jämfört med lågt (57,2), genomsnitt (74,4) och högt (82,8).
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
N
Min erfarenhet av nyare Volvo är långt ifrån bra.
Rost undertill. Krånglande elektronik och dörrlås som inte fungerar på vintern. Automatiska bakluckan lever sitt eget liv.

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Attitudeswe
Du får en fabriksny t6 laddhybrid för 230kkr mer. Kan du köra 90% på el (6-7mil räckvidd) och kör 2500mil/år så är dom pengarna intjänade på 8års ägande. Kanske snabbare om din arbetsgivare bjuder på laddningen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.