Har ett trädäck sen några år som jag behandlat med Tinova UV Super Terrace med pigment i, och det verkar bra. Men pga att däcket sjunkit rakt över på ett ställe samlas det vatten där som tar tid innan det torkar efter regn. Därför släpper skyddet där, se bif. bild. Att försöka rätta till däcket verkar tungjobbat så min fråga är hur jag ska få oljan att fästa bättre på stället? Kan jag lägga på vanlig grundolja innan Tinova nästa gång, t.ex.? Andra tips kanske?
Hade samma problem. Funkar kanon fortfarande efter 5 år i uterummet. Altanen i sig fick jag göra om varje år. Tycker det är en skitprodukt så jag tog bort allt och gjorde om med linoljesåpa. Snyggare, bättre och billigare.
Produkter som diskuteras: "linoljesåpa"
Linoljesåpa 5 liter Gysinge
Naturligt rengöringsmedel
445 kr inkl moms
Läs mer
Nordsjö svarar att det finns tre skäl till att oljan släpper:
1. För hög fukthalt vid målningen.
2. Slarvat med att torka bort överskott efter ett tag.
3. Missat att slipa bort gråträ innan målning.
Nu ska jag göra enligt alla regler så får vi se om det blir bättre.
1. För hög fukthalt vid målningen.
2. Slarvat med att torka bort överskott efter ett tag.
3. Missat att slipa bort gråträ innan målning.
Nu ska jag göra enligt alla regler så får vi se om det blir bättre.
Gammal tråd, men jag funderar på hur du fick bort UV Terrace-lasyren? Jag har en förhoppning om att det mesta som är kvar idag kommer att försvinna under vintern och sen till våren kör jag med Kärchers smarta terasstvätt som jag kopplar till en vanlig slang och skubbar rejält. Men troligen är det väl kvar en del till våren ändå. Använde du nåt medel eller slipade du bort det? Vilken typ av slipmaskin hade du isf? Tack för hjälpen.Huggedugge1 skrev:
Butinox använde jag. Sen en vanlig Kärcher terrasstvätt. PC vad den nu heterB BerraBrus skrev:Gammal tråd, men jag funderar på hur du fick bort UV Terrace-lasyren? Jag har en förhoppning om att det mesta som är kvar idag kommer att försvinna under vintern och sen till våren kör jag med Kärchers smarta terasstvätt som jag kopplar till en vanlig slang och skubbar rejält. Men troligen är det väl kvar en del till våren ändå. Använde du nåt medel eller slipade du bort det? Vilken typ av slipmaskin hade du isf? Tack för hjälpen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden