Hej!
Skall så småningom ta över torpet jag spenderat mina barndoms somrar i. Är nu intresserad av att förstora och göra det modernare. I dagsläge finns inget vatten in. Torpet är ca.60 m2, två rum o kokvrå. Skulle alltså villa utvidga med eventuell vinge men undrar också om det är möjligt att höja taket på torpet så att man skulle få rum i övrevåningen. Just nu kan man nätt o jämnt krypa in under taket. Jag skulle också villa ha bekvämligheter in. Torpet har en jordkällare under och undrar om man på något sätt kan isolera undertill o hoppeligen bli av med ”lantlig” lukt som alltid vill sätta sig i kläderna efter bara en liten stunds vistelse i stugan. Kan något sådant här göras och fortfarande hållas inom rimligt pris?
Alternativ riva kåken o bygga helt nytt.
Tacksam för svar