2 113 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Uttag ur inre reperationsfond, vad får man ta ut för?
Jag undrar vad för saker man kan göra uttag ur sin inre reperationsfond? Alltså vad brukar vara de generella tingen man kan ta ut pengar för. Står inget om det på papprerna jag hittar från föreningen så undrar mer generellt vad som brukar vara godtagbart? Sedan undrar jag hur lång tid bakåt i tiden man kan göra uttag med hjälp av kvitton?
Befintliga vitvaror vet jag man kan göra uttag på för det gjorde jag med en diskmaskin jag bytte. Tapeter brukar väl med fungera, men hur brukar det vara med tillbehör till tapeterna så som vävlim, penslar och saker till det? "Slänger" man med ett kvitto för tapeter på 600:- brukar man kunna få ta ut pengar för exempelvis lim och tillhörande material för 600:- också om det är på samma kvitto?
Eldragning antar jag är något som inte lär innefattas av uttag ur den inre reperationsfonden eller så kanske inte är fallet?
Tack för klargörningen om vad som brukar gälla i bostadsrättsföreningar.
Befintliga vitvaror vet jag man kan göra uttag på för det gjorde jag med en diskmaskin jag bytte. Tapeter brukar väl med fungera, men hur brukar det vara med tillbehör till tapeterna så som vävlim, penslar och saker till det? "Slänger" man med ett kvitto för tapeter på 600:- brukar man kunna få ta ut pengar för exempelvis lim och tillhörande material för 600:- också om det är på samma kvitto?
Eldragning antar jag är något som inte lär innefattas av uttag ur den inre reperationsfonden eller så kanske inte är fallet?
Tack för klargörningen om vad som brukar gälla i bostadsrättsföreningar.
Enligt den information jag fått, behöver du inte visa upp några kvitton. Du har rätt att när som helst plocka ut dina pengar. Föreningarna brukar inte vara så pigga på att detta kommer i dagen. De får ju ränteintäkter på dessa pengar. Inte så mycket i dag kanske men för en större förening kan det nog bli ganska mycket under gynnsamma förhållanden.
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
Informationen jag fick af min Brf var att man kunde plocka ut pengarna hur som helst.
/K
/K
Klicka här för att svara