Jag är gift så jag vet inte så mycket om dammsugning...

Vad har civilstatus med det att göra?

Ingenting skulle jag gissa men någon måste våga bjuda på lite fredagshumor dagen efter att vi firat Internationella Kvinnodagen. Antagligen dammsuger Anders Johansson ungefär lika mycket som Fru Johansson i verkligheten.

Ett par tips/synpunkter som egentligen inte har med ursprungliga frågan att göra, men som kanske kan vara vettigt ändå:

1) Bänkskivan lär sticka ut lite över skåpkanterna antar jag. Sätt uttaget såpass långt ned att en vinklad stickpropp riktad uppåt inte får kabeln för hårt pressad mot bänkskivans kant.

2) Om ni tycker om "slaskmusik" från nån radio medan ni är i tvättstugan så kan det kanske vara läge att sätta ett uttag vid lämplug hylla och välja uttag med "brunnständning" så att ena halvan av uttaget är kopplat över belysningsströmbrytaren. På med lyset - > radion går igång, av med belysningen -> radion tystnar.

3) Med en tillräckligt tålig strömbrytare för belysningen så kan det kanske vara bra att koppla strykjärnsuttag över belysningen, så att strykjärnet stängs av bums när man släcker även om det är tid kvar på timern.

4) Eventuellt kan strykjärnsuttag och/eller min idé om radiouttag kopplas över en separat halva på en kronbrytare där andra halvan styr belysningen ifall tvättstugan kommer ha såpass mycket solljusinflöde att man kan tänkas sköta tvätten utan att tända lyset

5) Eftersom du nämner avfuktare så kan det kanske, eller kanske inte, vara läge att fundera på en luftvärmepump som rakethastighetsavfuktare. Om man är händig och har utrustning för att installera de billigaste sorterna så kan kanske en sådan vara en rätt bra idé både för avfuktning och torkning.

Tack yxis! Bra tankar, jag ska fundera och bolla med familjen vilka vi ska genomföra!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.