Nu har jag räknat kardeler. Min grå MK visade sig vara FK med sju kardeler. Vilket kanske framgår av resten av texten.J Johan456 skrev:
Kan vara förväxling med finsk namnstandard där MK motsvarar FK vad jag förstår (muutamalankainen = fåtrådig). RK verkar där motsvaras av något som heter MKEM (som är en enkelledare men rikkardelig). Jag kan dock ha missförstått något, det är inte helt lätt att hitta information om ledningars uppbyggnad på konsumentsidor.
I trådens huvudämne undrar även jag vart de brända RK-trådarna tog vägen och varför de var där från början.
I trådens huvudämne undrar även jag vart de brända RK-trådarna tog vägen och varför de var där från början.
tommib skrev:
Kan vara förväxling med finsk namnstandard där MK motsvarar FK vad jag förstår (muutamalankainen = fåtrådig). RK verkar där motsvaras av något som heter MKEM (som är en enkelledare men rikkardelig). Jag kan dock ha missförstått något, det är inte helt lätt att hitta information om ledningars uppbyggnad på konsumentsidor.
D datja skrev:
H07V-R (FK) är en blyfri, PVC-isolerad installationsledning med en rund fåtrådig ledare av koppar.
MK är en blyfri, PVC-isolerad, installationsledning med en rund fåtrådig ledare av koppar. Kabeln är konstruerad enligt SS 424 02 31-3. Ledaren har trådantal och resistans enligt IEC 60228 klass 2. Isoleringen är märkt ”NEXANS GS H07V-R (MK)
Klicka här för att svara