Skulle vilja bygga på mitt vattensystem i trädgården med ett rör och ett "vattenuttag" på min andra altan. Där har jag en utedusch och vill ha möjlighet att plugga in en slang. Skulle man kunna sätta Gardena Vattenanslutning i altanen eller funkar den bara i gräset?
 
  • Gardena vattenanslutning för slangkoppling, avsedd för inbyggnad i mark eller altan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
rampante
  • Laddar…
Har samma idé och undran. Hittar inget liknande, borde funka?
 
Bra fråga. Undrar samma sak.
 
Jag undrar samma sak
 
Jag har ställt frågan till gardena, vi får se vad de svarar.
 
  • Gilla
slugger75 och 1 till
  • Laddar…
Jag skulle passat mig för dessa plastbitar. Vi satte 10st likadana på ett jobb vi hade. När vi satte tryck på fick vi byta tre stycken direkt som det sprutade vatten ifrån. Inte ifrån uttaget utan godset höll inte tätt.

Rena skräpet enligt mig och ungar jag väntat mig av gardena som brukar ha bra produkter.
 
G-83 G-83 skrev:
Jag skulle passat mig för dessa plastbitar. Vi satte 10st likadana på ett jobb vi hade. När vi satte tryck på fick vi byta tre stycken direkt som det sprutade vatten ifrån. Inte ifrån uttaget utan godset höll inte tätt.

Rena skräpet enligt mig och ungar jag väntat mig av gardena som brukar ha bra produkter.
Smällde ni bara på trycket direkt? Kan det ha varit så att ni drog sönder dem genom att det blev för högt tryck pga luften och att ni kunde undvikit det genom att vrida på lite försiktigt?

Ta det inte som kritik, utan som en undran då jag är i farten att installera ett par stycken i trädgården i sommar.
 
Jag har installerat dessa i min trädgård och även i en altan, det fungerar alldeles utmärkt. Vi har ca 5.5 bar i vattentryck, jag brukar blåsa ur systemet med kompressor inför vintern.
 
  • Gilla
tensiden och 1 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Smällde ni bara på trycket direkt? Kan det ha varit så att ni drog sönder dem genom att det blev för högt tryck pga luften och att ni kunde undvikit det genom att vrida på lite försiktigt?

Ta det inte som kritik, utan som en undran då jag är i farten att installera ett par stycken i trädgården i sommar.
Nej vi hade slangar på så det var öppet och öppnade mjukt. Vi kan såklart ha fått några måndagsexemplar men jag tyckte det var smäck.
 
Bra grejor. Har aldrig haft strul med dessa uttag eller Gardena överlag.
Uttagen är gjorda för att grävas ner. Ska dom sitta i en träkonstruktion får man själv improvisera fram en fungerande lösning/infästning.
 
Är på jakt efter precis sådan lösning, fast för annat ändamål - vill ha ett vattenuttag i altanen, nära poolen, för att slippa dra fram långa slangen när man ska fylla på vatten...

Är det nån som har kommit vidare med någon realisering eller hittat nån bra produkt?!
 
Är på jakt efter samma lösning. Är det Gardenas markkoppling som gäller om man vill ha ett uttag i trädäcket?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.