Hej,
Har rivit vår gamla kuvös och ska bygga nytt modernt uterum. Blir i lösvirke och 2st glasskjutpartier a 3x2 meter.
Fick idag leverans av 3st limträstolpar 140 och limträbalk 90x270. Stolparna är nu på plats och balken ska dit i morgon.
Balken är för lång och ska kapas. Men googlade runt lite och ser att vissa låter balken sticka ut x cm efter stolpen. Då blir jag lite rådvill. Är det en fördel just för takutsprånget eller är det av estetiska skäl? Vore kanon med bra svar innan morgondagen.
//WSP
Har rivit vår gamla kuvös och ska bygga nytt modernt uterum. Blir i lösvirke och 2st glasskjutpartier a 3x2 meter.
Fick idag leverans av 3st limträstolpar 140 och limträbalk 90x270. Stolparna är nu på plats och balken ska dit i morgon.
Balken är för lång och ska kapas. Men googlade runt lite och ser att vissa låter balken sticka ut x cm efter stolpen. Då blir jag lite rådvill. Är det en fördel just för takutsprånget eller är det av estetiska skäl? Vore kanon med bra svar innan morgondagen.
//WSP
Vår sticker ut ca 30cm. Är snedkapad. Yttre takstolsbalkar sitter fäst i den.W wsp skrev:Hej,
Har rivit vår gamla kuvös och ska bygga nytt modernt uterum. Blir i lösvirke och 2st glasskjutpartier a 3x2 meter.
Fick idag leverans av 3st limträstolpar 140 och limträbalk 90x270. Stolparna är nu på plats och balken ska dit i morgon.
Balken är för lång och ska kapas. Men googlade runt lite och ser att vissa låter balken sticka ut x cm efter stolpen. Då blir jag lite rådvill. Är det en fördel just för takutsprånget eller är det av estetiska skäl? Vore kanon med bra svar innan morgondagen.
//WSP
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Båda bilderna har utstick vad jag kan se. Bara det att bild 2 har en täckbräda ytterst.
Det är nog lite hur man vill det där. Jag har skruvade klossar som utstickande del för överhängande delen av taket. Själva takstolarna är skruvade på insidan av yttre bärlinan.
Klicka här för att svara

