kanske en dum fråga men när och hur går det till vid utstakning av tomt? sätts det upp pinnar då eller som anger tomtgräns?? tacksam för svar!
mvh
dahlino
 
Måste erkänna att jag blev lite besviken vid vår utstakning vilket gjordes av kommunen. Det var fortfarande lite snö kvar på marken men inte mycket - våren var verkligen på gång. De hade en pinne i varsin hörna och sedan hade de sprutat med färg i "snön".
 
De grävde fram de gränsrör som försvunnit under jorden och satte ner pinnar efter gränserna. Helt OK.
 
om det kommer nåt pucko o drar bort pinnarna hur gör man då.... får man betala pengarna igen då eller?
 
christi skrev:
Måste erkänna att jag blev lite besviken vid vår utstakning vilket gjordes av kommunen. Det var fortfarande lite snö kvar på marken men inte mycket - våren var verkligen på gång. De hade en pinne i varsin hörna och sedan hade de sprutat med färg i "snön".
inte så smart av kommunen... vad hände sedan då? gjorde kommunen om det hela?
 
Vi märkte snabbt ut formen för plattan så att vi inte skulle missa vart det var och sedan har vi inte närmare brytt oss om gränsmarkeringarna. Vad jag förstått kommer det att kosta ytterligare utstakning om vi begär en ny, kommunen gör ju aldrig fel vet du?
 
vad gäller kommunen så har man inte mycket att säga till om....
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.