Vi har en korridor i källaren som är ca 1 m bred och 6,5 m lång. Se min fina paintbild, rött är dörrar.

Man kommer in vid pilen och till höger i slutet på korridoren är det ett källarfönster.

Tanken är vita väggar och ett grått golv.

Först var jag inne på att lägga rektangulära plattor liggande från där man kommer in men i kakelaffären rekomenderade hon lite större kvadratiska.

Hittade en bra guide på pergo http://www.pergo.com/sv-se/Konsument/Inspiration/Space-planning/Hallway/

där står att om man lägger (i detta fall plank) horinsontellt kommer utrymmet förkortas, vilket väl är det vi vill uppnå. Samtidigt ser ju den bild med ganska stora kvadrater ut att göra hallen bredare.

Många här gör ju otroligt fina val, så vad säger ni?

Fråga två är hur mörkt golv som är snyggt. Känns som samma val här att ett mörkt golv gör att korridoren känns trängre men kortare medan ett ljusare golv gör den längre med bredare.

Längst in av de 3 dörrarna är badrummet och där ligger en ljusgrå platta (höganäs kivi) för att "göra det större". I hallen som man kommer in ifrån kommer vi ha ett schackrutigt golv så färgen ska även binda ihop dessa på ett snyggt sätt.

korridor.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Alla hjälp jag kan få mottages tacksamt

jag skulle lägga rektangulära plattor i halvstensförband
plattans kortsida mot hallens långsida

tack, har själv börjat fundera på detta nu det senaste. Vad tror du om storleken?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.