529 läst ·
18 svar
529 läst
18 svar
Utrota ogräs på 50 kvm slänt
Vad vill du ha istället i slänten?
50 kvm är ju inte så mycket så själv hade jag nog klippt ner, eventuellt grävt bort lite, lagt dubbla lager svart fiberduk N3 och sen planterat lite marktäckande växter och några trevliga buskar. Lite träflis eller grus som täcker fiberduken tills växterna växt till sig...
50 kvm är ju inte så mycket så själv hade jag nog klippt ner, eventuellt grävt bort lite, lagt dubbla lager svart fiberduk N3 och sen planterat lite marktäckande växter och några trevliga buskar. Lite träflis eller grus som täcker fiberduken tills växterna växt till sig...
Tanken just nu är att jag vill terrassera och skapa ett köksland. 3 terrasser + gång/arbetsyta. Den här delen utgör halva slänten, andra halvan, på andra sidan trappan är fullbevuxen med olika slags buskage- Kanske inte de roligaste växterna, men dem kan jag leva med några år framöver.J J00 skrev:Vad vill du ha istället i slänten?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden