Hej!

Har en Bosch GEX 125-150 AVE som jag skulle vilja kunna koppla in till en grovdammsugare. Vill aningen köpa en grovdammsugare för max 2000kr. Det lutar du åt Nilfisk, Kärcher eller grön Bosch AdvancedVac 20.

Är det någon som har koll på adapter för att kunna ansluta slipen till dammsugaren?

Jag antar att jag behöver denna för att kopplas in till slipen. https://www.proffsmagasinet.se/mask...rar/bosch-2607001976-dammsugaradapter-jz17094

Räcker det med denna för att koppla in till den gröna Advanced VAC 20? Någon som har erfarenhet?

Annars verkar det även finnas en universalanslutning för 35mm slangar. https://www.amazon.se/gp/product/B0068JDLZI/ref=ox_sc_saved_image_1 Någon använt denna med Nilfisk eller Kärcher. Nilfisk skall väl ha 35mm slang.

Vore tacksam för lite input.

• Gilla
EKAB
  • Laddar…
H Henkan2001 skrev:
Hej!

Har en Bosch GEX 125-150 AVE som jag skulle vilja kunna koppla in till en grovdammsugare. Vill aningen köpa en grovdammsugare för max 2000kr. Det lutar du åt Nilfisk, Kärcher eller grön Bosch AdvancedVac 20.

Är det någon som har koll på adapter för att kunna ansluta slipen till dammsugaren?

Jag antar att jag behöver denna för att kopplas in till slipen. [länk]

Räcker det med denna för att koppla in till den gröna Advanced VAC 20? Någon som har erfarenhet?

Annars verkar det även finnas en universalanslutning för 35mm slangar. [länk] Någon använt denna med Nilfisk eller Kärcher. Nilfisk skall väl ha 35mm slang.

Vore tacksam för lite input.
Det ingår ju en adapter till Advance VAC 20, i värsta fall behöver du en:
Screenshot_20260629-191628.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tolkar jag det som.

• Gilla
Henkan2001
  • Laddar…
Olika varianter av gummimuffar kan ofta lösa problemet.

Misstänker att Bosch egna Universaladapter skulle fungera.

Jag som har tillgång till 3d-printer med bra ritprogram, har inte längre problem med sånt :)

Själv har jag en Bosch advancedvac 20 som jag är jäkligt nöjd med. Svårt att konkurrera med luftflödet, om än lite för kort slang.

Munstycket som följer med passar alla mina Bosch Professional utan problem (t.ex. slipen Gex 40-150 som är efterträdaren till din slip).

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Japp, det verkar vara lite kort slang till Advanced VAC 20, därav att jag gärna hade köpt en Nilfisk Multi II 30 som kommer lång slang och strömkabel. Advanced VAC 20 känns annars väldigt prisvärd.

Har inte hittat en enda video eller recension om hur pass bra en multiadaptor passar med Nilfisk.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.