Paxman skrev:
Alltså det är helt makalöst vad vi har för människor inom politiken. Nästan den största klassikern som nu är några år gammal är ju MP-politikern som inte kunde förstå varför biltillverkarna inte satte små vindsnurror på elbilarna som kunde ladda batterierna...då behövs ju ingen annan energikälla...

[bild]

EDIT:

Han var visst vänster...[länk]
Nej men va f-n!

Jag skämdes när jag såg klippet.
Man ser också dom som sitter bakom hur dom flinar åt honom.

Det pratas ju ibland om att det borde krävas någon slags kompetens och bevis på att man är hyfsat insatt i politiken för att få rösta i riksdagsvalet...när man ser dessa saker känner man ju att det är en helt galen tanke eftersom många av de som ska röstas på är knäppare än knäppast! :banghead:

• Gilla
hantverkare1
  • Laddar…
Ja det borde vara de förtroendevalda som det skulle ställas krav på i stället.

Men Sverige lider av något slags kunskapsförakt.
Kunskap ses som något som är i vägen för insikt.

Dagens hjältar är bingolotto-miljonärer och fotbollsspelare.

KnockOnWood skrev:
Ja det borde vara de förtroendevalda som det skulle ställas krav på i stället.

Men Sverige lider av något slags kunskapsförakt.
Kunskap ses som något som är i vägen för insikt.

Dagens hjältar är bingolotto-miljonärer och fotbollsspelare.
Varför större krav på de valda än valboskapen? De ska väl representera ett tvärsnitt så gott det går och då får man ta med "alla" sorter.

Vägen till kunskap är en (livs)lång, ofta grå och ledsam process, hur ska du få ihop det med nånannanism och alltåtalla (nu)? Göthe hade det klart för sig redan tidigt på vägen till vår upplysta tid "Grå min vän, grå är all .......".

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
GK100 skrev:
Varför större krav på de valda än valboskapen? De ska väl representera ett tvärsnitt så gott det går och då får man ta med "alla" sorter.

Vägen till kunskap är en (livs)lång, ofta grå och ledsam process, hur ska du få ihop det med nånannanism och alltåtalla (nu)? Göthe hade det klart för sig redan tidigt på vägen till vår upplysta tid "Grå min vän, grå är all .......".
Därför att ska man representera miljontals människor så är ju grundkravet iaf enligt mig att man inte är totalt dum i huvudet.

Politik idag handlar mer om att säga "rätt" saker än att göra något vettigt.

Säger man "rätt" och inte sticker ut för mycket så har man toppjobbet klart i EU eller som styrelseproffs när man lallat färdigt.

Vi har tyvärr de politiker vi förtjänar. :|

Ja, för de ska ju representera hela folket...:p

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.