Köpte en klammerpistol tryckluft från Cheapy för många år sedan men de är nu nerlagda.
Misstänker att det är en Kinamodell som klistras olika märken på.
Hittade som var 5,7mm breda som jag hittade när jag googlade, dessa jag har som inte är för utomhusbruk är ca 6mm och tråden 1,3mm breda och 1mm tjock.

På jakt på klammer så jag kan häfta fast finmaskigt nät utomhus.

Är det någon standard på klammer eller finns det snarlika så de inte passar?

• Diagram över mått på en häftklammer, visar bredden 6,05 mm och 4 mm, samt tråd- och stapeltjocklek på 1 mm vardera.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Orange och svart tryckluftsklammerpistol med etikett "Air Mounty" ligger på en träyta.
    Skapa konto
  • Förpackning av Air Mounty-klammer, 18G, 16mm, innehållande 5000 st, produktnummer 1333, med en streckkod och illustration av klamrar.
    Skapa konto
  • Låda med brad nails F30, 5000 stycken, i en verktygslåda med lösa klammer bredvid. Viss tryckt information synlig på lådans framsida.
    Skapa konto
T
Det är väl ungefär standardiserat, men kvaliten på billiga varierar väl lika mycket som kvaliten på billiga klammerpistoler ;) .
Det var verkligen evigheter sen jag köpte sist till luftpickan, men tror jag handlade på biltema eller jula då. Till den manuella maskinen har jag gått över till Rapid (för det är vad lokala järnaffären säljer).

Tror nog du kan köra med vad som helst som får plats i maskinen, det jag tycker är svårt är att hitta klammer som är lagom hårda så de går in i materialet men inte så hårda så de bryts av på väg in.

• Gilla
ConnyK
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.