Jag håller på med en badrumsrenovering här hemma.

Tanken är att utöka badrummet, så har slagit in en vägg och gjort badrummet dubbelt så stort.
I det befintliga badrummet är där en gjuten platta från 2017 och i det rummet som ska det ska byggas ut med är det reglar.

Min fråga är om det är någon som har erfarenhet av en likande situation och hur man löser övergången från betong till reglat golv. Så att man får en stabil lösning som inte rör på sig olika med tiden och förstör klinker.

Båda utrymmena är ungefär 3,5m2.

• Bilden visar ett ofärdigt badrumsgolv med träreglar och en del av en betongplatta. Verktyg och en slang ligger på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golvet i ett badrum under renovering med en kombination av gjutet och reglat golv, visar olika material och strukturer i övergången.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bila bort första betong kaka , skall avlopp och sådant bytas?

Allting ska bytas och ska på nytt kakel/klinker. Hade hoppats på att kunna göra en anslutning mellan plattan och det reglade golvet. Men kanske inte går? Ska även på golvvärme.

T Tompa13371337 skrev:
Allting ska bytas och ska på nytt kakel/klinker. Hade hoppats på att kunna göra en anslutning mellan plattan och det reglade golvet. Men kanske inte går? Ska även på golvvärme.
Allt går . Men om du ändå är i det stadiet så skulle jag tagit spackel/betong börja bygga upp från 0 är alltid lättast .

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.