3 162 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Utnyttja reglar på bästa sätt
Skall bygga en altan som skall bli 2,5x9m.
Som bjälklag skall jag använda mig av 45x170 impade, dessa finns i 4,8m längder.
Då till min korkade fundering.
Som självfallet är vill jag få så lite spill som möjligt och eftersom inte byggmåtten går jämt ut med längden på reglarna som finns att tillgå undrar jag hur jag ska göra.
Det fattas 20cm på varannan regel jag kapar, skall jag då skarva det med en 70cm likadan regel (50cm överlapp)
Hur gör jag på bäst sätt?
Som bjälklag skall jag använda mig av 45x170 impade, dessa finns i 4,8m längder.
Som självfallet är vill jag få så lite spill som möjligt och eftersom inte byggmåtten går jämt ut med längden på reglarna som finns att tillgå undrar jag hur jag ska göra.
Det fattas 20cm på varannan regel jag kapar, skall jag då skarva det med en 70cm likadan regel (50cm överlapp)
Hur gör jag på bäst sätt?
Beställ i 5.1 m längd. Det ska gå.AfrooDite skrev:Skall bygga en altan som skall bli 2,5x9m.
Det fattas 20cm på varannan regel jag kapar,
Vänd dig till en annan brädgård annars.
Klicka här för att svara