Där du har en säkring vid uttaget dvs en typ av uttagscentral får du lägga vikt vid "central" och föregående kabel kan du betrakta som en huvudledning. Dvs helt enkelt se uttaget och säkringen som vanligt i en central och med förimpedansen på stället se till att säkringen kan lösa t < 0.4 s konventionellt sett. Huvudledningen före kan du då istället använda t < 5 s för vid val/dimensionering av säkring för den.