K
Hej

Vi ska gjuta grunden om en vecka och alla står redo, men jag börjar bli lite nervös inför VA-inkopplingen..

Jag har lämnat in blankett för inkoppling till VA tillsammans med ritningar vid samrådet och fick efter ett par veckor hem ett signerat utlåtande där de kryssat ja på alla punkter (Spillvatten, dricksvatten och dagvatten). Under utlåtande står det allmän information om lagkrav och kommunens regler. Som sista punkt står det att ritningar över anläggningen ska lämnas in till kommunens bygglovsavdelning.

Är det bara ett konstaterande för att ritningarna ska bli arkiverade eller betyder det att de vill ha in kompletterande ritningar?

Det tog drygt två veckor från samråd och startbesked tills detta pappret kom..

Kommunen vill inte inspektera anslutningarna till gatan, något min KA aldrig varit med om tidigare.

Baserat på din beskrivning tolkar jag det som om kommunen vill ha in ritningar i efterhand på hur anläggningen är utförd.

Har du frågat kommunen vad de menar med sin formulering? De borde kunna svara på detta per telefon.

K
Har inte frågat kommunen, men ringde min KA i förmiddags och han gjorde samma tolkning som du.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.